Systembolaget avklarat!

Jaha då var man gammal och grå nu då..hela 20 år faktiskt.
Har haft en underbar helg, kunde inte vart bättre.

Fest för vännerna..
 
Började med fredag och fest med vänner och för vänner. Hade nämligen fest tillsammans med barndomskompisen Tess. Tyvärr började kvällen mer eller mindre med att jag var ett enda stort nervvrak, kläderna var fel, sminket var fel, tja säg något som INTE kändes fel. Men men kvällen slutade dessto bättre, även om jag saknade Pluttes sällskap. Vid tolvsag tog Anna ton och alla sjöng " ja må hon leva" , sötnosar. Sedan ringde telefonerna i ett. först ringe Emmeli sötnosen från Innebandyn och sjöng och frågade om jag hade haft en bra kväll och ursäktade sig för att hon inte var där och så vidare, himla gulligt iaf. Sedan ringde Pluttis (A) och sa grattis, gullis, ojoj vad glad jag blev. Pratade ett bra tag och nu väntar jag bara på min grattis puss och kram.

Mys med familjen och uppvaktning på sängen...
På lördags morgonen vart jag nästan lite orolig att ingens kulle komma och sjunga för mig, men oj så fel jag hade. Det skålades i rosa skumpa, och sjöngs "happy birthday" som bror tog till ton. Och massa med fina presenter fick jag också, bland annat ett "ljusbord" till mitt rum som numera är väldigt välstädat och riktigt mysigt., sedan fick jag också jätte fina martinglas, med mera med mera. Resten av dagen ägnades åt till att städa rummet och göra i ordning för middagsgästerna. nämligen mormor, morbror och moster maj ( mormors syster). Dess förinnan åkte jag till systemet för första gången, och pappa var med för att ha någon att hålla i handen , skämt och sido så ville jag inte gå själv. Kände mig ganska så liten, men fick i alla fall visa legitimation och fick ett stort leende och ett grattis, sedan frågade expiditen hur det kändes för pappa och han skrockade mest, tihi. Köpte en flaska vin, lutande tornet i pisa ( som senare visade sig INTE vara gott....blä!) och två nya smaker på xider som jag bara var tvungen att testa *tihi*Även fast inte middagen var klar som planerat så hade vi verkligen jätte trevligt alla fall. Alla hjälptes åt med allt, vi skålade i skumpa ännu en gång och allt var bara underbart. Och som plus i kanten hade vi även sol hela kvällen, underbart. Fick även massa grattis på facebook och massor med sms och ett av smsen var från Pluttis föräldrar, så himla glad och rörd jag vart.

Uppvaktadad på jobbet av världens bästa arbetskompisar...
Idag söndag hölll jag på att försova mig till jobbet, men hann tillsist med god marginal. Förmiddagen var jätte mysig och lugn, allt flöt på bra, jag gilla verkligen att jobba tillsammans med Maria, det funkar så himlans bra. I alla fall vid lunchen ringde Ingela, hon fick mig att lova att inte gå hem innan hon kom till jobbet, hon skulle bjuda på  nybakt rababerpaj *mm*. Någon timme senare mötte jag upp henne med en vagn för att kunna ta upp alla pajerna till avdelningen, då möttes jag av ett stort leende och en ännu större kram och världens gulligaste lilla blombukett, haha gissa om jag vart glad. Sötnosen tyckte att jag förtjänade det. Inte nog med det så fick jag även en blus av Anna-Lisa som är en tant som bor på avledningen, tror jag tackade dem båda säkert tio gånger och båda var så glada och tyckte att jag var värd det, underbara människor. Skulle egentligen slutat ett men var kvar till tre. Vi fikade med rabarberpaj och glass på borggården och precis innan jag skulle gå hem så sjöng allihopa för mig, vart så smikrad, till och med alla tanterna och farbröderna sjöng och var jätte glada, helt underbart. har världens absolut bästa arbetskamrater, har aldrig känt mig så älskad och omtyckt i hela mitt liv...

Tack allihopa fösom gjort detta till världens absolut BÄSTA helg !!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0