Café Opera


                                                          Fina tjejer på  Café´Opera :Tess , Jag och Cassandra

Nja kanske inte som tilltalar mig i vanliga fall, men någon gång ska väl vara den första. Och jag kan väl säga så här i efterhand att jag absolut inte ångrar att jag lät mig övertalas, om jag ens lät mig övertalas.  En lång och lyckad kväll i alla fall...

Började med att jag åkte hem till Tess för att bli stylad av hennes gulliga moder. (Eller nej egentligen började det med att jag bestämde mig för att sy om min lång klänning från Bulgarien till en cocktail klänning, kvällen till ära så att säga.) Tess käre moder vet hur man gör en svan av en ful ankunge, en timme och plattat hår, sminkad och klar drog vi några droppar vin och bokstavligen rusade till bussen, som visade sig vara helt i onödan.

Mötte i alla fall upp Cassandra på Gullmars. Tuben mot stan, då Cassandra lekte alkis och hade vinflaskan gömd i en platspåse, eller a halva flaskan.  Såg ganska lustigt ut. Klockan var bara barnet när vi kom till centralen och Tess var kissnödig så det blev ett shot/toa stopp på vägen innan vi närmade oss det egentliga målet, CaféOpera. Något glad i mössan så ändrades attityden så fort man kom runt hörnet. Jag kände mig som en prinsessa, haha. Eftersom vi stod på listan så gled vi alla fall in, what a feeling. För övrigt var det ett väldigt internationellt ställe och en chans att få prata engelska. Det var en väldigt fin miljö, tror det var änglar i taket. Mycket trevligt folk och goda drinkar, drink. Man träffade till och med en och annan själ som man faktiskt kände. Runt två tiden hade jag så ont i fötterna att jag nästan grät, vilket tyvärr tillslut blev det lite mindre roliga slutet på en bra kväll, ber om ursäkt för det.


Kommentarer
Postat av: Tess-Angelica

Hej love! Vi gör om det ikväll! I bättre skor ;)

Här kan du läsa min summering av kvällen! http://tessangelica.blogg.se/2009/march/wednesdays-at-cafe-opera.html



Puss

2009-03-06 @ 14:09:08
URL: http://tessangelica.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0