Kungsberget i mitt hjärta

Idag var det friluftsdag i skolan, som jag sett fram emot. För första gången på den här veckan kom jag faktiskt upp utan några större problem, och har verkligen varit taggad till tusen, så jevla kul. Fick skjuts till skolan av far min , sedan bar det av, en bussresa på tre timmmar, en riktigt rolig början om jag får säga det själv. Flummigt värre, och tillsist ganska segt. Men fram kom vi ju tillsist. Mina kära klasskompisar skulle hyra utrustning så jag tog sällskap av grabbarna grus eftersom de hade laddat med egen utrustning precis som jag.

Satte på oss utrustningen och mötte upp de andra. Så härligt, jag fick värsta lyckoruset redan efter första åket, härliga människor och jag tog mig ner för backen snabbt som bara den med grymma svängar, stolt! Eftersom alla inte låg på samma level riktigt så vart det lätt att vi åkte i från  varandra och mycket av tiden gick åt till att försöka hålla ihop HELA gänget.  I alla fall kände mig ganska säker i backen, hrälig känsla. Prövade till och med på att hoppa under dag, nej abslut inget kompliserat det slutade faktiskt med att jag ramlade, haha. Men fick till en och annan snurr gick hur bra som helst. Och kungsberget måste ha det absolut segaste stolsliftarna, tog ju säkert mer än kvart att åka upp för och sedan fem minuter nedför, lyckat.

Bussresan hem var grym. Först och främst var vi nog alla sådär lagom trötta, vilket sinom tid resluterade att vi i och pincip busade och asgarvade i och princip hela vägen hem, då vi inte slumrade till. Vilket i och för sig inte var det lättaste med tanke på att man varje gång blve påpucklad utav någon på ett eller annat sätt...

Vad säger man...underbara människor. lagom kallt, bra glid, tja bräda är näst bäst efter att dansa. Går helt klart och lägger mig med att leende på läpparna!! tihi.


Kommentarer
Postat av: Helena

Utförsåkning är härligt, fast själv åker jag skidor (ramlar bara på rumpan annars!) Var i Romme över alla hjärtans o det var grymmt!

Love

2009-02-19 @ 17:21:51
URL: http://schoolingbannerfish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0