Förundras, killar och tjejer?

Jupp efter en förmiddag till störst sällskap av två snubbar, en från klassen och en från psykolgin, kan jag inte låta bli att förundras över hur stor skillnaden på tjejer och killar ändå är, fast ändå finns det så många likheter, flummigt värre. Jag menar under lektionen sitter killarna och kollar in fräscha brudar på fb liksom, och på rasten viskas de om rumpor och andra lite mer intima detaljer, som vi tjejer gärna utelämnar.
J
ag menar inte att vi tjejer skulle tänka mindre på sex och andra intima saker, eller också mer eller mindre var ytliga, det är bara sättet vi och killar även framstår på..och hur jag riktigt kan känna skillnaden. Killar snackar och är inte rädda för att snacka, tjejer snackar bakom ryggen och fnissas, killar snackar för att man ska uppmärksammas eller uppmärksamma något, tja ni hajjar grejen...? I alla fall jag märker skillnaden och det tror jag inte att jag är ensam om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0