Vila i frid kära farbror

Vila i frid PG


Orkade inte lägga mig speciellt tidigt igår så kollade några avsnitt av andra avenyn och  la mig tidigast ett. Vaknade sedan när jag precis vaknat av något som lät som mamma och pappa som bråkade i köket. Tittade på klockan och tyckte att jag hade hört att det ringde på dörren, men var det möjligt och vad var egentligen klockan? Var tvungen att kolla två gånger när det aldrig vart tyst ute i köket, klockan 03:15, vad fan, mitt i natten!?!  När det aldrig vart tyst kunde jag inte hålla mig från att gå upp när jag ändå var vaken, det lös i köket och till min yttertsa förvåning möttes jag av att två poliser satt vi vårat köksbord, gnuggade mig troligen i ögonen fler än en gång för att fatta läget.

Nyvaken som jag var, vart det svårt att koppla vad det handlade om, men allt eftersom förstod jag att hade det hade med min farbor att göra. Kanske för att mamma sa till mig efter att jag gnuggat mig i ögonen några gånger att PG var död. Jag tror nog inte att det har gått in ännu för någon av oss. Kunde inte sluta tänka på min stackars kusin, Micke som aldrig haft någon annan än honom, inte så länge jag kännt honom i alla fall, om det är värt att säga att jag kände honom. Det gör ont att inte kunna säga att jag kände någon av er. Ännu ondare att inse att du inte finns längre! Vila i frid kära farbror.

Alla mina tankar idag går framförallt till min kusin som jag än inte vet om han ens fått veta att hans pappa är död, så lät det inte i natt, och till min käre far och farmor. Farmor vet heller inte något...hon har tydligen varit psykisk ostabil och det blir troligen pappas jobb att kontakta henne. Efte allt detta återstår också begravning, tugnt. men framförallt för pappa, allt kommer bli bra det blir det alltid!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0