Äldreomsorgen - Ibland hatar jag mitt jobb!

Jobbade igår och visst största delen av dagen/tiden var det toppen som för det mesta. Men nu kommer vi till det som jag verkligen hatar med mitt jobb, nämligen den dåliga atityden som helt klart finns och alltid kommer att finnas. Min irritation börjar på morgonmötet ( jag brukar inte jobba morgon oå veckodagar så har inte varit med på morgonmötena sedan i augusti) i alla fall blir inte bara en men dock framförallt en i personlen jätte upprörd över en sedan småsak som att nästa år kommer man göra sjukanmälan via internet, hallå!??! vad är problemet?!? hur som helst sitter dennes attidtyd i resten av dagen, går me dhuvud mellan benen och är allmänt grining, orka.

Pricken över i så kommer nästa till kvälls passet . Till en början Strosar denna person omkring och tror sig vara överhuvud, vilket innebär att hon delar ut order till oss andra medan hon själv står och klappar sig om magen. Såsmåningom när hon inser att jag fortftarande råkar vara kvar på jobbet, ja varför då inte övergå till personangrepp. *suck* säger jag bara. Men det som ändå gör mig mest upprörd är att folk glömmer bort att vi jobbar med människor, att attityd och bemötande är bland det viktigaste som finns. Plus att dessa människor är sjuka, vilket innebär att det skall delas ut medeciner och detta ska göras under vissa tider, vilket om det glömms bort ( ja , det händer tyvärr) skylls gärna på någon annan, istället för att man bara tar sitt ansvar och framförallt bör man väl tänka på den boende i första hand, eller har jag fel?!?! Men vaddå det som gör mig mest uypprörd är ändå att det ens glömms bort, nej jag blir tokig. nej nu är jag så arg a tt jag inte riktigt vet vad jag ska skriva längre...så detta får bli mina sista ord om detta. FAN TA ERAT ANSVAR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0